Atenţie la tentativele de fraudă
Vrem să îți atragem atenţia asupra existenţei unor tentative de fraudă prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte mijloace de comunicare. Deşi ele sunt promovate ca fiind iniţiate de Vodafone sau de către alte firme din România, în realitate sunt efectuate de persoane neautorizate şi urmăresc obţinerea unor câştiguri ilicite.
Cum comunicăm noi cu tine?
- promoţiile - prin mai multe canale, dintre care următoarele: TV, presă, panouri publicitare, Internet, SMS. Acestea conţin o unitate grafică specifică Vodafone;
- sunăm de pe numere doar cu prefixul 0372.xxx.xxx, niciodată cu număr ascuns sau de pe numere din alte reţele.
Tocmai de aceea te sfătuim:
- să verifici informaţiile înainte de a răspunde solicitărilor care îţi promit premii consistente din partea Vodafone România sau din partea altor firme din România în schimbul unor sume de bani sau coduri de reîncărcare;
- să nu furnizezi date confidenţiale (cod numeric personal, conturi bancare, parole, coduri de reîncărcare etc.);
- să eviţi accesarea paginilor web care pot imita site-ul oficial www.vodafone.ro
Cum identifici o înşelătorie?
O fraudă bine gândită e din ce în ce mai greu de depistat. Uite însă câteva indicii care te-ar putea ajuta să demasci o înşelătorie:
- greşeli ortografice;
- mod de adresare impersonal; nu sunt folosite datele tale personale – nume, prenume, cod de abonat etc.;
- adrese de email false – dintr-o privire mesajele electronice pot părea ca fiind trimise de Vodafone, dar întodeauna trebuie să verifici dacă nu cumva în numele adresei lipseşte o literă sau este înlocuită de alta (exemplu Vodafone/Votafone ) – modificări ce pot fi cu uşurinţă ratate;
- adresă de internet falsă – de asemenea este important să verifici URL/web address - dacă este autentică, să nu fie neobişnuit de lungă şi să nu includă caractere speciale sau literele substituite prin numere;
- solicitări de acţiune rapidă – de cele mai multe ori vei fi îndemnat să acţionezi rapid, dacă nu, vei avea consecinţe de suportat.
Sfatul nostru este să încerci întotdeauna să găseşti o explicaţie logică sau un motiv pentru care ai fost contactat (dacă nu participi la niciun concurs, nu ai cum să câştigi un premiu, dacă nu ai contract cu o bancă – nu are de ce să îţi solicite date personale etc.)
Te încurajăm să nu divulgi informații confidențiale despre tine și să împărtăşeşti cu toţi cei apropiaţi ce ai aflat acum pentru ca şi ei să îşi poată lua toate măsurile de precauţie împotriva fraudei.
Te rugăm să ne anunţi orice tentativă de fraudă prin apel la *222. În felul acesta ne ajuți să identificăm şi să stopăm cât mai repede aceste acţiuni.